Bilancujeme náročný rok 2016 – změny, obchody i nutné kroky

rok 2016 úspěšný

Bilancujeme náročný rok 2016 – změny, obchody i nutné kroky

Rok 2016 je za námi a rád bych jménem všech spolupracovníků a redaktorů bilancoval naše dosažené výsledky.

V průběhu celého roku jsme získali o 35 % více klientů než v roce 2015. Firmy dávají přednost kvalitě před kvantitou a to je přínosem pro obě strany. Historie některých našich magazínů sahá až do roku 2011 a jejich kvalita je ověřená.

V roce 2016 jsme přijali na externí spolupráci 21 nových redaktorů ze všech oblastí. Zároveň jsme zakoupili portfolio magazínů, které v této chvíli připravujeme do nabídky. Některé se musí upravit vzhledově, jiné po stránce přístupnosti i vyhledatelnosti. Rok 2016 byl finančně náročný, ale ne tolik, abychom svým redaktorům v posledním měsíci nepřilepšili mimo vyúčtování nějakou tou stokorunou, jak to děláme pravidelně už 5 let.

Odchod z placla.cz byl krokem vpřed

V průběhu celého roku jsme spolupracovali se systémem pro prodej článku placla.cz. Objem zakázek z této platformy dělal průměrně 28 % všech zakázek měsíčně. V listopadu jsme kompletně zrušili nabídku článků přes tento systém z důvodu nekorektního jednání a zasahování do obsahu magazínů od p.Bartoše. Naši informaci o ukončení spolupráce přivítala spousta klientů, někteří se dokonce přiznali, že spolupráci ukončili právě z podobného důvodu. Za prosinec nám vzrostla poptávka na články o celých 130 % a v lednu za prvních 10 dnů už máme 24 poptávek na články. Proč? Snížili jsme ceny o provizi z výše uvedeného systému. Pro agentury a majitele firem se cena stala přijatelnější a dostupnější. Průměrná cena za článek dělala v říjnu 2016 759 Kč, v listopadu 770 Kč v prosinci 625 a v lednu je průměrná cena objednaných článků ve výši 590 Kč.  28% snížení ceny publikace článku se nám vrací ve velké míře, a proto vystoupení ze systému placla rozhodně nelitujeme. Získali jsme nové klienty napřímo, bez zprostředkovatele, a těmto novým klientům nabízíme množstevní slevy.

Spokojenost je na prvním místě

Jak jsem již napsal výše, desítky klientů uvítaly snížení ceny reklamních článků a vracejí se i klienti, kteří nás vyhledali přes placené články a byli spokojení. Netajím se radostí, že mimo články se začala hromadně nakupovat i odkazová a bannerová inzerce. Přece jen u společného jednání dokážeme navrhnout přijatelnější řešení než prostřednictvím zprostředkovatele, kde ta komunikace je omezená.

Naše cíle na rok 2017

Zakoupilo se větší množství magazínů a momentálně se snažíme je doladit do formy, kterou v nejednom případě potřebují. Publikací těchto reklamních ploch očekáváme nárůst inzerce oproti roku 2016 o minimálně 75 %, co se reklamních článků týče. Proto jsme v lednu přijali dalších 9 redaktorů hlavně z oblasti financí, cestování, ale i dalších. Portfolio, které je v současné době k dispozici, se budeme snažit společně i nadále rozšiřovat a nabízet klientům relevantní plochy.

Závěrem

Závěrem bych rád poděkoval redaktorům za jejich spolehlivost, svým kolegům za jejich práci a oddanost. Zejména naší účetní paní Kašjakové, která nám občas vypočítá i to, co nechceme. 😀 A paní Slavíkové, že má vše pod palcem a už nemusím odpovídat na každý e-mail. 😀

majitel, provozovatel Peter Lacek

Share this post

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *